لوله اتصالات شيرالات فلنج لوله اتصالات شيرالات فلنج .

لوله اتصالات شيرالات فلنج

مقاومت بالاي لوله استيل 316

مقاومت بالاي لوله استيل 316

لوله استيل 316 توانايي مقاومت در برابر اكسيداسيون-زنگ اتمسفر را دارد. در عين حال، توانايي مقاومت در برابر خوردگي در محيط هاي حاوي اسيد، قليايي و مقاومت در برابر خوردگي نمك را نيز دارد.استنلس استيل اين نيست كه زنگ نزند، اما زنگ زدن آن آسان نيست. استنلس استيل 316 پس از مدت طولاني زنگ مي زند.با توجه به افزودن عنصر Mo، استنلس استيل 316 مقاومت در برابر خوردگي و مقاومت در برابر دماي بالا را تا حد زيادي بهبود بخشيده است. مقاومت در برابر دماي بالا مي تواند به 1200-1300 درجه برسد و مي توان از آن در شرايط سخت استفاده كرد.

لوله استيل 316

مقاومت به خوردگي فولاد ضد زنگ با تركيب شيميايي خود فولاد، وضعيت حفاظت، شرايط استفاده و نوع محيط محيطي متفاوت است.به عنوان مثال، لوله استيل 304 داراي قابليت ضد خوردگي عالي در فضاي خشك و تميز است، اما هنگامي كه به منطقه ساحلي منتقل مي شود، به سرعت در مه دريا با محتواي نمك زياد زنگ مي زند. در حالي كه لوله استيل 316 عملكرد خوبي دارد. بنابراين، هيچ نوع استنلس استيل نيست كه بتواند در هر محيطي در برابر خوردگي و زنگ زدگي مقاومت كند. استنلس استيل متكي به يك فيلم اكسيد غني از كروم (فيلم محافظ) بسيار نازك، قوي، متراكم و پايدار است كه بر روي سطح آن تشكيل شده است تا از ادامه نفوذ اتم‌هاي اكسيژن و ادامه اكسيد شدن جلوگيري كند و در نتيجه توانايي مقاومت در برابر زنگ زدگي را به دست مي‌آورد.هنگامي كه اين فيلم به دلايلي به طور مداوم از بين مي رود، اتم هاي اكسيژن در هوا يا مايع همچنان به نفوذ مي يابند يا اتم هاي آهن در فلز به جدا شدن ادامه مي دهند و اكسيد آهن شل را تشكيل مي دهند و سطح فلز همچنان زنگ زده مي شود.

چگونه طول عمر لوله استيل 316 را افزايش دهيم؟

لوله استيل زنگ نزن عمدتاً به مواد خود لوله فولادي ضد زنگ بستگي دارد و همچنين به محيط نصب لوله استنلس استيل نيز مربوط مي شود. اگر محيط اسيدي تر باشد يا باران اسيدي، كنار دريا و غيره باشد، باعث رشد لوله استيل 316 مي شود. زنگ.اگر مي خواهيد عمر لوله استيل 316 را افزايش دهيد و خوردگي و زنگ زدگي استنلس استيل را كاهش دهيد، علاوه بر انتخاب يك سازنده معمولي فولاد ضد زنگ و اطمينان از جنس لوله استيل 316، تعمير و نگهداري بعدي نيز بسيار مهم است، مانند باران هاي اسيدي مكرر. يا مناطق ساحلي تعمير و نگهداري منظم لوله استيل 316 بايد انجام شود. پس از سپري شدن باران اسيدي، لوله هاي استنلس استيل را بايد پاك كرد و مايع ترشي را نبايد به سطح لوله استنلس استيل چسباند. اين مي تواند خوردگي لوله استيل 316 را توسط مواد ترشي كاهش دهد و در نتيجه استفاده ازلوله استيل 316 را بهبود بخشد. زندگي اگر لكه هاي زنگ زدگي جزئي وجود دارد، مي توانيد آن را با كمي زنگ زدا پاك كنيد تا گسترش بيشتر لكه هاي زنگ زدگي را از بين برده و لكه هاي خوردگي را كاهش دهيد. به همين دليل، لوله استيل 316 بايد به درستي انتخاب شده و به طور معقول استفاده شوند. انتخاب صحيح اين است كه لوله هاي فولادي ضد زنگ را با توجه به شرايط خاص استفاده انتخاب كنيد. استفاده معقول به استفاده منطقي از لوله استيل 316 براي مقاومت در برابر زنگ زدگي و خوردگي آنها اشاره دارد.انتخاب اشتباه يا استفاده غير منطقي باعث زنگ زدگي و خوردگي لوله استيل 316 مي شود. مشكلات كيفيت لوله استيل 316 نيز مي تواند منجر به زنگ زدگي و خوردگي لوله هاي استنلس استيل شود. بنابراين كيفيت لوله هاي استنلس استيل پيش نياز انتخاب صحيح و استفاده منطقي از لوله هاي استنلس استيل مي باشد.

اطلاعات گسترده:
1. سطح استنلس تزئيني بايد مرتباً تميز و ساييده شود تا پيوست ها حذف شوند و عوامل خارجي كه باعث زنگ زدگي مي شوند از بين بروند.
2. استنلس استيل 316 بايد در مناطق ساحلي استفاده شود كه مي تواند در برابر خوردگي آب دريا مقاومت كند.
3. تركيب شيميايي برخي از لوله استيل 316  موجود در بازار نمي تواند مطابق با استانداردهاي ملي مربوط باشد و نمي تواند الزامات مواد 304 را برآورده كند. بنابراين زنگ زدگي نيز مي تواند ايجاد شود كه نياز به انتخاب دقيق محصولات از توليد كنندگان معتبر دارد.



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۰۲:۱۱ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :