لوله اتصالات شيرالات فلنج لوله اتصالات شيرالات فلنج .

لوله اتصالات شيرالات فلنج

كابرد لوله پلي اتيلن


كشف لوله هاي پلي اتيلن زماني آغاز شد كه مردم به دنبال يك وسيله مناسب و قابل اعتماد براي انتقال آب و ساير اقلام سيال از مكاني به مكان ديگر بودند. در طول جنگ جهاني دوم، پلي اتيلن با چگالي كم كشف شد و در پوشش كابل هاي زير آب مورد استفاده قرار گرفت. و در سال 1953، كارل زيگلر از مؤسسه قيصر ويلهلم (به مؤسسه ماكس پلانك تغيير نام داد) و ارهارد هولزكمپ پلي اتيلن با چگالي بالا (HDPE) را كشف كردند كه پسرعموي بسيار نزديك پلي اتن است. زيگلر همچنين براي اختراع HDPE برنده جايزه نوبل شيمي شد.
HDPE چيست؟
لوله پلي اتيلن با چگالي بالا يك ماده ترموپلاستيك است. از اتم هاي كربن و هيدروژن ساخته شده است كه به هم متصل شده و گاز متان توليد مي كند كه بعداً به اتيلن تبديل مي شود و با اعمال گرما و فشار به پلي اتن تبديل مي شود.
كاربردها و مزايا لوله HDPE
لوله هاي HDPE به دليل وزن سبك تر در مقايسه با لوله هاي آهني يا گالوانيزه شناخته مي شوند. اين لوله هاي انعطاف پذير و قابل اعتماد داراي مقاومت بي نظير در برابر خوردگي و شيميايي هستند.
لوله هاي HDPE در اندازه، رنگ، ابعاد و طول متفاوت در دسترس هستند. كابل‌هاي الكترونيكي يا مخابراتي مدفون در لوله‌هاي HDPE مي‌توانند در برابر آب و هواي سخت، حيات وحش، پوشش گياهي، وسايل نقليه و خرابكاري در مقايسه با سيم‌هاي هوايي محافظت شوند.
از آنجايي كه لوله هاي HDPE سبك هستند، نصب و حمل و نقل آن آسان است. همچنين تعمير اين لوله ها آسان است زيرا قسمت آسيب ديده لوله را مي توان برش داد و يك لوله جديد را مي توان از طريق هر دو انتهاي آن متصل كرد. اين فرآيند به عنوان فيوژن باسن شناخته مي شود. از طرفي آهن گالوانيزه آسيب ديده و زنگ زده فقط قابل تعويض است. بنابراين، در دراز مدت، استفاده از لوله هاي فولادي گالوانيزه گران تر است.

.http://persianmc.4kia.ir/info2/397854/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%A8-%D8%A2%D8%B4%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۹:۱۵ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :