لوله اتصالات شيرالات فلنج لوله اتصالات شيرالات فلنج .

لوله اتصالات شيرالات فلنج

معرفي كامل لوله استيل

از زمان توسعه لوله استيل بيش از صد سال پيش، اين ماده به پرمصرف ترين و محبوب ترين ماده در جهان تبديل شده است. از آنجايي كه لوله استيل داراي مقاومت قابل توجهي در برابر خوردگي است كه به افزايش ويژگي هاي محتواي كروم كمك مي كند. مقاومت را مي توان در كاهش اسيدها و همچنين در برابر حملات حفره اي مانند محلول هاي كلريد نشان داد. اين نياز به تعمير و نگهداري كم دارد و با درخشندگي آشناست، بنابراين آن را به يك ماده ايده آل و بهترين براي لوله هاي SS تبديل مي كند.

اين ماده همه كاره در صنايع گسترده ضروري است. اين ممكن است شامل تعدادي كاربرد مخصوصاً براي لوله هاي SS باشد كه براي كاربر با خواص مثبت مفيد است.

آلياژهاي حاوي آهن ساخته شده از بيش از دو عنصر شيميايي به عنوان لوله استيل شناخته مي شوند. اين به طور گسترده در طيف گسترده اي از برنامه هاي كاربردي استفاده مي شود. آلياژ فولاد زنگ نزن اساساً آلياژ فولادي با درصد آهن، نيكل و كروم به وفور است.

استيل قرن هاست كه وجود داشته است، زيرا در برابر خوردگي آسيب پذير است و در شرايط سخت بهتر عمل مي كند. استيل در اواخر سال 1800 با تركيبي از آهن و كروم با مقاومت در برابر زنگ زدگي شناخته شد. از آنجايي كه پس از آن در لوله استيل قالب مي شود تا براي تعدادي از كاربردهاي صنعتي مورد استفاده قرار گيرد.

در سال 1912، محققي از آزمايشگاه براون فرث سرانجام يك آلياژ مارتنزيتي SS را پايه گذاري كرد. ماده جديد به عنوان Staybrite نامگذاري شد. آلياژ فولاد ضد زنگ از آلياژ آهن با حداقل مقدار كروم تا 10.5 درصد تشكيل شده است. شما مي توانيد تنوع فوق العاده اي از آلياژها را در بازار مشاهده كنيد، تنها تفاوت آنها در تركيب شيميايي است. عناصر آلياژي عبارتند از تيتانيوم، نيكل، كربن، مس، نيتروژن كه مي توانند شكل پذيري، استحكام و ساير خواص SS را افزايش دهند.

لوله استيل در انواع مختلف از جمله لوله هاي جوشي و لوله هاي بدون درز موجود مي باشد. تركيب ممكن است متفاوت باشد و اين امكان استفاده از آن را در صنايع مربوطه فراهم مي كند. شركت صنعتي ژنريك از لوله فولادي ضد زنگ براي استفاده منظم استفاده مي كند.

انواع اصلي لوله SS

بياييد انواع لوله استيل را كه در سناريوهاي مختلف استفاده مي شوند، ببينيم.

لوله بدون درز

لوله هايي كه فاقد اتصالات يا درزهاي جوشي هستند به عنوان لوله بدون درز شناخته مي شوند. مي تواند دما و فشار شديد يا شديد را تحمل كند. همه تانك ها به سمت فلز مي روند. لوله بدون درز در طيف وسيعي از كاربردها مانند كاربرد گاز و روغن مورد استفاده قرار مي گيرد. آنها همچنين در صنايع مكانيكي و مهندسي نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. اين چيزي است كه آن را قبل از رسيدن به مشتري همه كاره مي كند. آنها با سطح دقيقي بازرسي شدند كه از تضمين كيفيت بالاي آن اطمينان حاصل مي كند.

لوله جوش داده شده

تقريباً در هر صنعتي از لوله هاي جوش داده شده به دليل انعطاف پذيري استفاده مي شود. با اين حال، زماني كه صحبت از مقاومت در برابر خوردگي بالا باشد، هزينه بهتري دارند و در نتيجه با فشار مخالفت مي كنند. لوله هاي جوش داده شده به دليل نوع مواد مورد استفاده سبك وزن هستند. آنها در مقايسه با ساير روش هاي لوله كشي در پرداخت پول شما مقرون به صرفه هستند.

فلنج هاي لوله

يكي ديگر از بخش هاي مهم سيستم لوله كشي مورد نياز، فلنج هاي لوله است. فلنج هاي لوله در انواع مختلفي مانند رزوه اي، نيمه، مفاصل لبه اي و پرده در دسترس هستند. آنها مواد محكم و بادوام هستند كه ارائه محصول با كيفيت بالا با حداكثر سطح اطمينان را تضمين مي كند.

مشخصات

مقاومت در برابر خوردگي

تقريباً تمام لوله استيل موجود در بازار از آلياژهاي مبتني بر آهن هستند كه حداقل 10.5 درصد كروم دارند. هنگامي كه آلياژ حاوي كروم باشد، يك لايه اكسيدي خود ترميم شونده يا محافظ روي آن تشكيل مي شود. لوله استيل خاصيت مقاومت در برابر خوردگي خود را از طريق تشكيل لايه اكسيد بدست آورد. ويژگي هاي خود ترميمي لايه اكسيد نشان مي دهد كه مقاومت در برابر خوردگي دست نخورده بدون توجه به وسايل ساخت قابل دستيابي است.

اين قابليت خود ترميم شدن را دارد و مقاومت در برابر خوردگي بالايي دارد حتي اگر سطح لوله دچار آسيب يا بريدگي شود. از سوي ديگر، لايه محافظ توسط كربن معمولي با پوشش يا رنگ آميزي مانند گالوانيزه تشكيل مي شود. فولاد زيرين و همچنين خوردگي در تغييرات سطحي در معرض ديد قرار مي گيرند.


عملكرد مقاومت در برابر خوردگي ممكن است با درجه هاي مختلف لوله استيل در محيط هاي مختلف متفاوت باشد.لوله استيل داراي دو ويژگي مشترك هستند: داراي مقاومت و حاوي كروم هستند كه آن را در برابر حملات ايمن مي كند. لوله فولادي ضد زنگ تحت تأثير قليايي ها، اسيدها و ساير مواد شيميايي تهاجمي قرار نمي گيرد.

گريدهاي لوله اي كه حاوي نيكل، موليبدن و كروم بالا هستند، مقاومت بيشتري در برابر خوردگي نشان مي دهند.

مقاومت برودتي (دماي پايين) -

مقاومت برودتي در دماي پايين با چقرمگي يا شكل پذيري در دماي سطح زير صفر اندازه گيري مي شود. استحكام كششي استيل آستنيتي در دماي برودتي در مقايسه با دماي محيط به طور قابل توجهي بالاتر است. آنها همچنين داراي قابليت حفظ چقرمگي عالي در محيط هاي خشن هستند.

در دماي زير صفر، از لوله هاي فولادي سخت كننده بارش، مارتنزيتي و فريتي استفاده نمي شود. در اينجا

چقرمگي درجه به طور قابل توجهي كاهش مي يابد. در برخي موارد، مقاومت برودتي به دماي اتمسفر نزديكتر مي شود.

سخت كاري

يكي از بزرگترين مزيت هاي سخت كاري لوله هاي فولادي ضد زنگ اين است كه استحكام فلز را به ميزان قابل توجهي افزايش داده و به كار سرد كمك مي كند. تركيب مراحل آنيلينگ و كار سرد به راحتي قابل استفاده است تا به اجزاي ساخته شده استحكام مناسبي بدهد.

استحكام داغ

استحكام بالا را مي توان در دماي اوج يا بالا حفظ كرد. لوله استيل كه حاوي كروم يا سيليكون عظيم هستند، نيتروژن مسئول استحكام گرم است. استحكام گرما بالا را مي توان براي گريدهاي گريدهاي فريتي كروم ارائه كرد.

لوله استيل با محتواي كروم بالا به مقاومت در برابر پوسته پوسته شدن در دماهاي اوج يا بالا كمك مي كند.

استحكام و شكل پذيري

لوله استيل با درجه هاي مختلف طيف هاي مختلفي از مقاومت ها را ارائه مي دهند. در مقايسه با استحكام ملايم، استحكام در شرايط نرم تا حدودي ثابت مي ماند. فولاد آستنيتي نرم تر داراي كشيدگي و شكل پذيري استثنايي است. از اين رو، مي توان آن را به صورت سرد كار كرد تا محصول نهايي با سري هاي گسترده نيمه ساخت به دست آيد. براي رسيدن به شرايط نهايي، چقرمگي و استحكام به نحو موثري با هم تركيب مي شوند.

طيف خوبي از شكل پذيري و استحكام توسط لوله استيل فريتي ارائه مي شود. عمليات حرارتي بعدي در مورد لوله هاي فولادي مارتنزيتي سختي و استحكام بالايي مي دهد.

شكل پذيري

درصد كشيدگي مسئول شكل پذيري در حين آزمايش كشش است. ازدياد طول فولاد ضد زنگ آستنيتي زياد است. سختي كاري بالا و نرخ شكل‌پذيري بالا، فولاد زنگ نزن آستنيتي را قادر مي‌سازد تا در فرآيندهاي سختي مانند كشش عميق شكل بگيرد و كار كند.

استحكام بالا

در مقايسه با فولاد نرم، استيل داراي مقاومت كششي بالاتري است. استيل دوبلكس به طور كلي در مقايسه با فولاد آستنيتي استحكام بالاتري دارد. در گريد مارتنزيتي بالاترين سطح مقاومت كششي و همچنين در گريدهاي سخت شدن بارندگي ديده مي شود. اين نوع گريد در مقايسه با ساير گريدها داراي استحكام مضاعف هستند.

پاسخ مغناطيسي

پاسخ مغناطيسي به طور كلي جذب استيل است. گريدهاي آستنيتي صرفاً غير مغناطيسي هستند و مي توان آن را در چند درجه آستنيتي از طريق كار سرد ايجاد كرد. گريدهايي مانند 316 و 310 عموماً با كار سرد غير مغناطيسي هستند. ساير گريدهاي استيل مغناطيسي هستند.

سرويس در دماي بالا و پايين

استيل در صورت گرم شدن مي تواند استحكام خود را به نسبت بالايي حفظ كند. هنگامي كه در دماي بسيار بالا گرم مي شود تغيير رنگ نشان مي دهد. در نتيجه، لوله استيل در صنايع در دماي شديد مورد استفاده قرار مي گيرند. استحكام لوله مي تواند با كاهش عوامل مختلف كاهش يابد. در دماي بالا، نوع كشيدگي آهسته اما ثابت با مقاومت در برابر موذي ديده مي شود.

در تماس با محصولات احتراق در محدوده دمايي نزديك به 1100 درجه سانتيگراد بادوام است. دما در برخي از فرآيندها به 196- درجه سانتيگراد مي رسد كه ممكن است منجر به از بين رفتن شكل پذيري و همچنين چقرمگي شود. آلياژهاي ضد زنگ آستنيتي خاص با پايه آلياژ نيكل براي ايده آل كردن آن استفاده مي شود.

خوردگي موضعي -

ترك خوردگي تنشي يا SSC-

ترك خوردگي تنشي يا SSC اساساً ترك خوردگي ناگهاني به دليل شكست قطعه يا تغيير شكل است. اين زماني اتفاق مي‌افتد كه شرايط زير مواجه شوند:

هر يك از قسمت ها به دليل تنش پسماند تحت فشار قرار مي گيرند

لوله از مقاومت كافي برخوردار نيست

لوله استيل به گونه اي ساخته شده اند كه مقاومت بالايي در برابر خوردگي تنشي نشان مي دهند.

مقاومت در برابر حرارت و آتش

به دليل تركيبي از نيكل و آلياژ كروم، داراي ظرفيت مقاومت در برابر پوسته پوسته شدن و همچنين حفظ استحكام در دماي بسيار بالا است.

بهداشت

لوله استيل به راحتي تميز مي شوند و به همين دليل مشتري معمولاً آن را انتخاب مي كند. مي توان از آن در كشتارگاه ها، آشپزخانه ها، بيمارستان ها و صنايع مانند كارخانه هاي فرآوري مواد غذايي استفاده كرد.

ظاهر زيبايي شناختي

لوله استيل روشن هستند و به دليل ظاهر جذاب و مدرن قابل نگهداري هستند.

مزيت وزن به قدرت

يك استحكام قابل توجه مي تواند به دليل خاصيت سخت شدن كار از كار سرد حاصل شود. نسبت به گريدهاي معمولي، گريدهاي دوبلكس ضخامت مواد را كاهش داده اند.

سهولت ساخت

با استفاده از تكنيك هاي مدرن،لوله استيل را مي توان به راحتي شكل داد، ماشين كاري كرد، جوش داد، ساخت و برش داد.

مقاومت در برابر ضربه -

ريزساختار آستنيتي استيل چقرمگي بالايي را در دماي بالا ارائه مي دهد. به همين دليل است كه مي توان از آن در كاربردهاي برودتي استفاده كرد.

ارزش بلند مدت

اگر كل يا كل چرخه عمر فولاد ضد زنگ را در نظر بگيريد، متوجه خواهيد شد كه كم هزينه ترين مواد مورد استفاده قرار مي گيرد. از مزاياي بلند مدت لوله استيل مي توان بهره برد.

برنامه هاي كاربردي

اكنون مي دانيد كه چرا استيل استفاده مي شود، اجازه دهيد ببينيم در چه صنايعي از آن استفاده مي شود.


نفت و گاز

e است

http://pipesteel1.royablog.ir/post/4/%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%8A%D9%84+316


 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۲:۵۶ توسط:admin موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :